Open Menu
Ir para o conteúdo principal
Ir para o menu de navegação principal
Ir pro rodapé
Números
Atual
Anteriores
Sobre a RIPEM
Apresentação
Equipe Editorial
Notícias
Histórico
Contato
Políticas
Acesso Aberto
Antiplágio
Arquivamento
Direitos Autorais
Equidade
Ética e Boas Práticas na Publicação
Privacidade
Retratação
Taxas
Indexadores
Submissões
Buscar
Buscar
Cadastro
Acesso
Buscar
Buscar
Início
/
Arquivos
/
v. 14 n. 3 (2024)
v. 14 n. 3 (2024)
Publicado:
2024-08-01
Artigos
El desafío de alfabetizar en Estadística
Teresita Evelina Terán, María Isabel Mantilla Valcárcel
1-13
PDF (Español (España))
Elección de un contraste de hipótesis por estudiantes universitarios
Carmen Batanero, Osmar Vera
1-15
PDF (Español (España))
Errores en la construcción del gráfico de caja por futuros profesores chilenos de Educación Primaria
Rodrigo Gutiérrez-Martínez, Audy Salcedo, Danilo Díaz-Levicoy
1-15
PDF (Español (España))
Adaptation and validation for portuguese (BR) of the SATS-28 scale to measure attitudes toward Statistics
Natalia Elis Giordani, Vanêssa Brito Fernandes Neves, Luciana Neves Nunes
PDF (English)
PDF
Exploring the interfaces between Statistics and Financial Education: Brazilian High School students’ perception of the Sustainable Development Goals
Cassio Cristiano Giordano, Marco Aurélio Kistemann Júnior, Claudia Vásquez
1-11
PDF (English)
PDF
The game Closes the Box: a proposal for teaching Probability
Priscila Bernardo Martins , Sidney Silva Santos , Geovane Carlos Barbosa
1-12
PDF (English)
PDF
How High School students understand statistical variability based on a contextual teaching situation
Edicarlos Pereira de Sousa, Carlos Eduardo Ferreira Monteiro
1-18
PDF (English)
PDF
Being, seeing and recognizing oneself as a teacher who teaches Mathematics: (re)configuring Professional Identities from the perspective of Probabilistic Education
Lemerton Matos Nogueira, José Ivanildo Felisberto de Carvalho
1-17
PDF (English)
PDF
Technological choices in Statistics: reflections on pedagogical practices in the Brazilian higher education
Bernardo Silva, Rubilar Simões Junior, Suzi Samá
1-18
PDF (English)
PDF
Interpretation of infographic by students in the 3rd and 5th grades of Primary School from the perspective of Statistical Literacy: the bullying in schools
Waleska Stefany Moura Diniz, Gilda Lisbôa Guimarães
1-12
PDF (English)
PDF
Idioma
English
Português (Brasil)
Español (España)
Principais Indexadores
RIPEM é editada por
Informações
Para Leitores
Para Autores
Para Bibliotecários
Contador