Open Menu
Ir para o conteúdo principal
Ir para o menu de navegação principal
Ir pro rodapé
Números
Atual
Anteriores
Sobre a RIPEM
Apresentação
Equipe Editorial
Notícias
Histórico
Contato
Políticas
Acesso Aberto
Antiplágio
Arquivamento
Direitos Autorais
Equidade
Ética e Boas Práticas na Publicação
Privacidade
Retratação
Taxas
Indexadores
Submissões
Buscar
Buscar
Cadastro
Acesso
Buscar
Buscar
Início
/
Arquivos
/
v. 5 n. 1 (2015): jan./jun.
v. 5 n. 1 (2015): jan./jun.
Publicado:
2015-01-01
Editorial
Editorial
Cláudia Regina Flores
PDF (English)
Artigos
History of scientific and academic production in Mathematics Education: pointing out elements for a research agenda
Filipe Santos Fernandes, Antonio Vicente Marafioti Garnica
2-11
PDF (English)
The practice of argumentation as a method of teaching and learning Mathematics
José Messildo Nunes, Saddo Ag Almouloud
12-35
PDF (English)
A study on the semiotic representations and the cognitive theory of multimedia learning in Math classes using digital videos
Valdinei Cezar Cardoso, Samuel Rocha de Oliveira, Lilian Akemi Kato
36-54
PDF (English)
Licentiateship in Mathematics: knowledge developed by intern students in the 5th grade of elementary school - Training future mathematics teachers
Mercedes Bêtta Quintano de Carvalho Pereira dos Santos
55-72
PDF (English)
Teachers’ perceptions and use of assessment information: an exploratory study of mathematics teachers in Brazil
Melise Camargo
73-94
PDF (English)
Strategies and procedures in Literacy Cycle Children in problem situations involving information processing
João Alberto da Silva, Karin Ritter Jelinek, Vinicius Carvalho Beck
95-113
PDF (English)
Idioma
English
Português (Brasil)
Español (España)
Principais Indexadores
RIPEM é editada por
Informações
Para Leitores
Para Autores
Para Bibliotecários
Contador