Open Menu
Ir para o conteúdo principal
Ir para o menu de navegação principal
Ir pro rodapé
Números
Atual
Anteriores
Sobre a RIPEM
Apresentação
Equipe Editorial
Notícias
Histórico
Contato
Políticas
Acesso Aberto
Antiplágio
Arquivamento
Direitos Autorais
Equidade
Ética e Boas Práticas na Publicação
Privacidade
Retratação
Taxas
Indexadores
Submissões
Buscar
Buscar
Cadastro
Acesso
Buscar
Buscar
Início
/
Arquivos
/
v. 4 n. 1 (2014): jan./abr.
v. 4 n. 1 (2014): jan./abr.
Publicado:
2014-01-01
Editorial
Editorial
Cláudia Regina Flores
1-1
PDF (English)
Artigos
Mathematical modelling in teacher education courses: conceptions and tendencies in the international community - ICTMA
Maria Salett Biembengut
2-16
PDF (English)
Unpacking interactions using Brousseau’s didactical milieu
Azita Manouchehri
17-41
PDF (English)
A theoretical discussion to reveal the principles of culturally relevant education in an etnomathematical perspective
Milton Rosa, Daniel Clark Orey
42-67
PDF (English)
An investigation into sixth grade students’ understanding of ratio and proportion
Crystal Hill Morton
68-80
PDF (English)
Cute drawings? The disconnect between students’ pictorial representations and their mathematics responses to fraction questions
Arla Westenskow, Patricia Moyer-Packenham, Katie Anderson-Pence, Jessica Shumway, Kerry Jordan
81-105
PDF (English)
Idioma
English
Português (Brasil)
Español (España)
Principais Indexadores
RIPEM é editada por
Informações
Para Leitores
Para Autores
Para Bibliotecários
Contador