Open Menu
Ir para o conteúdo principal
Ir para o menu de navegação principal
Ir pro rodapé
Números
Atual
Anteriores
Sobre a RIPEM
Apresentação
Equipe Editorial
Notícias
Histórico
Contato
Políticas
Acesso Aberto
Antiplágio
Arquivamento
Direitos Autorais
Equidade
Ética e Boas Práticas na Publicação
Privacidade
Retratação
Taxas
Indexadores
Submissões
Buscar
Buscar
Cadastro
Acesso
Buscar
Buscar
Início
/
Arquivos
/
v. 4 n. 2 (2014): maio/ago.
v. 4 n. 2 (2014): maio/ago.
Publicado:
2014-05-01
Editorial
A view on Mathematics Education from the perspective of Wittgenstein
Lourdes Maria Werle de Almeida, Cláudia Regina Flores
1-4
PDF (English)
Artigos
Is the mathematics education a problem for the school or is the school a problem for the mathematics education?
Antonio Miguel
5-35
PDF (English)
Educational implications of some of wittgenstein’s remarks on mathematics: proposition, inference and proof
Cristiane Maria Cornelia Gottschalk
36-51
PDF (English)
Mathematics and language: perspectives of Wittgenstein's philosophy for math education
Marisa Rosâni Abreu da Silveira
52-65
PDF (English)
Contributions of the linguistic turn to mathematics undergraduate courses: a proposal for supervised training
Denise Silva Vilela
66-83
PDF (English)
Reverberations of Wittgenstein’s philosophy on mathematical education
Claudia Glavam Duarte, Leonidas Roberto Taschetto
84-97
PDF (English)
The "practice" of mathematical modeling under a Wittgensteinian perspective
Lourdes Maria Werle de Almeida
98-113
PDF (English)
Some implications of Wittgenstein’s idea of use for learning mathematics through mathematical modelling
Elizabeth Gomes Souza, Jonei Cerqueira Barbosa
114-138
PDF (English)
Highly able mathematics learners from a pragmatic perspective of language
Karin Ritter Jelinek, Samuel Edmundo Lopez Bello
139-154
PDF (English)
Idioma
English
Português (Brasil)
Español (España)
Principais Indexadores
RIPEM é editada por
Informações
Para Leitores
Para Autores
Para Bibliotecários
Contador