Open Menu
Ir para o conteúdo principal
Ir para o menu de navegação principal
Ir pro rodapé
Números
Atual
Anteriores
Sobre a RIPEM
Apresentação
Equipe Editorial
Notícias
Histórico
Contato
Políticas
Acesso Aberto
Antiplágio
Arquivamento
Direitos Autorais
Equidade
Ética e Boas Práticas na Publicação
Privacidade
Retratação
Taxas
Indexadores
Submissões
Buscar
Buscar
Cadastro
Acesso
Buscar
Buscar
Início
/
Arquivos
/
v. 7 n. 2 (2017): maio/ago.
v. 7 n. 2 (2017): maio/ago.
Publicado:
2017-05-01
Editorial
Education of teachers for the teaching of Mathematics in the 21st century
Ana Paula Canavarro, Marcia Cristina de Costa Trindade Cyrino
1-3
PDF (English)
Artigos
Shared teaching practices: integrating experiential knowledge into pre-service mathematics teacher education
Victor Augusto Giraldo
4-23
PDF (English)
A ‘glocal’ lesson study: the case of pedagogical practices in Mathematics
Jenny Patricia Acevedo Rincón, Dario Fiorentini
24-44
PDF (English)
Prospective teachers' statistical thinking in technology enhanced inquiry in the context of an integrated approach
Margarida Rodrigues, Ana Caseiro, Maria João Silva
45-70
PDF (English)
Attitudes towards mathematics in pre-service teacher training: a comparative study between Spain and Portugal focusing on anxiety
Margarida Rodrigues, Raquel Fernández Cézar, João Rosa
71-87
PDF (English)
Mathematics Teacher’s Specialized Knowledge (MTSK) in the “dissecting an equilateral triangle” problem
José Carrillo-Yañez, Nuria Climent-Rodríguez, Luis Carlos Contreras, Miguel Ribeiro
88-107
PDF (English)
Competencies as resources for responsible subversive mathematics teachers programs
Milton Rosa, Daniel Clark Orey, Marco Aurélio Kistemann Jr.
108-130
PDF (English)
Idioma
English
Português (Brasil)
Español (España)
Principais Indexadores
RIPEM é editada por
Informações
Para Leitores
Para Autores
Para Bibliotecários
Contador