Online math classes in the pandemic

Authors

DOI:

https://doi.org/10.37001/emr.v27i77.3181

Keywords:

Mathematics, Online classes, Pandemic

Abstract

The objective of this study is to identify difficulties in student participation in Mathematics classes during non-face-to-face activities, due to the Covid-19 pandemic. For this, we developed a questionnaire, in the form of a poll, and applied it to 51 students from a public school in the state education network, a partner in the activities of PIBID - Mathematics. The results of this study point to the necessary reflection on remote teaching and on the indispensable means for a good quality of this teaching, such as, for example, quality internet access and continuous training for teachers on the use of digital technologies.

Downloads

Download data is not yet available.

References

ALAGOAS, Decreto nº 69 531, de 19 de março de 2020. Dispõe sobre a criação do comitê de gerenciamento de impactos e econômicos da crise da Covid – 19 (coronavírus), e dá outras providências. Maceió: DOE/AL. 19 de março de 2020.

ARAÚJO, F.W.G.D; SILVA, E.M.D.A; SILVA, R.D.A.G. Uma análise da educação matemática durante a pandemia de covid-19. Anais do VII Congresso Nacional de Educação – CONEDU. Maceió: Editora Realize, out./2020.

BRASIL, Ministério-Da-Educação/ Portaria MEC n° 343, de 17.3.2020. Disponível em: http://portal.mec.gov.br/component/content/article?id=88631 Portaria MEC n° 343, de 17.3.2020. Acesso em: 07 set. 2021.

BUSCAATIVAESCOLAR. Sobre a busca ativa escolar. Disponível em: https://buscaativaescolar.org.br/. Acesso em: 07 Set. 2021.

CIFUENTES-FAURA, J. Consecuencias en los niños del cierre de escuelas por Covid– 19: el papel del gobierno, profesores y padres. Revista Internacional de Educación para la Justicia Social, Madrid, v. 9, n. 3ed, p. 1-12, 2020.

FOODY, G. M.; ARORA, M. K. Incorporating mixed pixels in the training, alocation and testing stages of supervised classifications. Pattern Recognition Letters, v. 17, n. 13, p. 1389-1398, 1996.

RAMOS, T. A importância da matemática na vida cotidiana dos alunos do ensino fundamental II. Cairu em Revista. Jan/fev 2017, Ano 06, n° 09, p. 201-218.

RONDINI, C. A.; PEDRO, K. M.; DUARTE, C. S. Pandemia do covid-19 e o ensino remoto emergencial: mudanças na práxis docente. Interfaces Científicas - Educação, Aracaju, v. 10, n. 1, p. 41-57, set. 2020.

SANTANA, C. L. S. E; BORGES SALES, K. M. Aula em casa: educação, tecnologias digitais e pandemia covid-19. Interfaces Científicas - Educação, Aracaju, v. 10, n. 1, p. 75-92, set. 2020.

SELBACH, S. Por que ensinar Matemática? In: SELBACH, S. et al. (Org.). Matemática e Didática. Petrópolis: Vozes, 2010, p.39-42.

SILVA NETO, J. F. Concepções sobre a formação continuada de professores de matemática em Alagoas. Dissertação de Mestrado em Educação Matemática e Tecnológica. Universidade Federal de Pernambuco, Campus Recife, 2012.

SILVA, J. V.; SILVA, D. B. F.; SILVA NETO, J. F. Ensino de Matemática na pandemia: reflexões sobre os desafios de pibidianos. Boletim Cearense de Educação e História da Matemática, [S. l.], v. 9, n. 27, p. 1–12, 2022.

Published

2022-12-19

How to Cite

Souza, E. dos S., Pinto, L. de O., & Ferreira da Silva Neto, J. (2022). Online math classes in the pandemic. Educação Matemática Em Revista, 27(77), 190-198. https://doi.org/10.37001/emr.v27i77.3181