Open Menu
Ir para o conteúdo principal
Ir para o menu de navegação principal
Ir pro rodapé
Números
Atual
Anteriores
Sobre a RIPEM
Apresentação
Equipe Editorial
Notícias
Histórico
Contato
Políticas
Acesso Aberto
Antiplágio
Arquivamento
Direitos Autorais
Equidade
Ética e Boas Práticas na Publicação
Privacidade
Retratação
Taxas
Indexadores
Submissões
Buscar
Buscar
Cadastro
Acesso
Buscar
Buscar
Início
/
Arquivos
/
v. 4 n. 3 (2014): set./dez.
v. 4 n. 3 (2014): set./dez.
Publicado:
2014-09-01
Editorial
Editorial
Claudia Regina Flores
1-1
PDF (English)
Artigos
Study of the mathematical and didactic organizations of the conics in the curriculum of secondary schools in the Republic of Mali
Saddo Ag Almouloud, Cyrille Koné, Mamadou Souleymane Sangaré
2-28
PDF (English)
The impact of visualization on functional reasoning: the ability to generalize
29-44
PDF (English)
Where to learn math? A study of access to an educational channel on Youtube
Valdinei Cezar Cardoso, Lilian Akemi Kato, Samuel Rocha de Oliveira
45-62
PDF (English)
Teachers’ homework strategies in the context of ambitious mathematics instruction: developing new practices
Mara Landers
63-86
PDF (English)
Collaborative training for teaching probability and statistics: empirical approaches and simulation with elementary school students
Leandro de Oliveira Souza, Ana Paula Faccio, Celi Espasandin Lopes
87-103
PDF (English)
A concept-based learning progression for rational numbers
Gabrielle A. Cayton-Hodges, Meirav Arieli-Attali
104-117
PDF (English)
Strategies and procedures used by children in the literacy cycle for problem-solving situations involving additive structures
João Alberto da Silva, Karin Ritter Jelinek, Vinicius Carvalho Beck, Pamela Saraiva, Willian Fonseca
118-135
PDF (English)
Scenes from a teaching of drawing: a framework
Rosilene Beatriz Machado, Cláudia Regina Flores
136-148
PDF (English)
Idioma
English
Português (Brasil)
Español (España)
Principais Indexadores
RIPEM é editada por
Informações
Para Leitores
Para Autores
Para Bibliotecários
Contador